马来文造句。帮我一下。 50

1)pinggir
2)langgar
3)tenteram
4)kabur
5)mastautin
6)larang
7)sambung
8)tragedi
9)musuh
10)tenaga

超过8个字。高手帮帮我一下 :)
killer4136 问题未开放回答
邀请更新
2011-01-27 最佳答案
as itu berhenti di jalan pinggir.
dia didenda kkerana melangar undang-undang lalulintas.
kak Siti dan keluarganya hidup dalam keadaan tenteram.
dia pening kepala dan fikirannya sangat kabur.
mereka telah bermastautindi negeri ini beberapa tahun.
emak melarang saya memain bola sepak kerana saya belum menyiapkan kerja rumah.
dia suka membaca cerita bersambung dan buku komik.
novel ' ialah cerita tragedi cinta.
dia di tuduh menjadi kakitangan musuh;cintamu'

其他回答

这什么意思啊?
胡腊 | 发布于2011-01-28
评论
功课竟然自己不做,找别人来做...

至少你也自己动一动手啦,找个马来文字典,里面的每一个词都有至少一句造句的,动手抄下来就行啦...
earn8828 | 发布于2011-01-27
评论
收起 1条折叠回答

为您推荐:

×

类别

我们会通过消息、邮箱等方式尽快将举报结果通知您。

说明

0/200

提交
取消